free website builder

Mindigfitten

Pre-, és rehabilitáció

Bemutatkozás

Mobirise

Szalai Gabriella vagyok – pre-, rehabilitációs tréner, csoportos fitnesz instruktor, okleveles pilates oktató. 
Három gyermekem van, akikre férjemmel együtt nagyon büszkék vagyunk.
Eredetileg közgazdásznak készültem, idegenforgalom és szálloda, valamint pénzügy szakirányon is szereztem főiskolai diplomát.
Mivel gyermekkoromban versenyszerűen kézilabdáztam, a sport szeretete mindig jelen volt az életemben. Az életmódváltást azonban csak első gyermekem, Marcell megszületése (2007) hozta el. Az a törekvés, hogy a gyermekemnek a legjobbat, a legegészségesebbet és a legszebbet szeretném, megérlelte bennem az elhatározást a változtatásra. 2009-ben végeztem csoportos fitnesz instruktorként, azóta folyamatosan képzem magam, elsősorban a gerinc egészségét szem előtt tartó preventív szemléletű edzésformák területén.


Sport végzettségeim, továbbképzéseim:

2009. Csoportos fitnesz instruktor (Fitness Company)
2010. Pilates oktató (Fitness Company)
2011. X-training Cross-over fitnesz oktató (Fitness Company),
2013. Preventív gerinctréner (Almásy Csilla Gerinckoncepció),
2015. Dinamikus jóga/3D Yoga oktató (Almásy Csilla Gerinckoncepció),
2016. Core Stabilizáció (Almásy Mozgásakadémia);
2017. PSX függesztéses tréner (Almásy Mozgásakadémia),
2017. Strecthing és fascialazítás hengerrel (Almásy Mozgásakadémia)
2018. Mummy Tummy training®/fitmummy tranining – regisztrált oktató (Almásy Mozgásakadémia)
2018. Pre-, és rehabilitációs tréner – térd rehabilitáció (Almásy Mozgásakadémia)
2019. Hatha jóga oktató - RYT-200 (Purnam Jóga és Meditáció)
2019. Kinesio tape alaptanfolyam (Oriolus-Med Kft.)
2019. Kinesio tape haladó I. tanfolyam (Oriolus-Med Kft.)
2019. TripleX training® - regisztrált oktató (Almásy Mozgásakadémia)
2019. Pre-, és rehabilitációs tréner – váll rehabilitáció (Almásy Mozgásakadémia)
2019. Pre-, és rehabilitációs tréner – boka rehabilitáció (Almásy Mozgásakadémia)
2020. Komplex szemléletű funkcionális edzés (Almásy Mozgásakadémia)
2020. Fascia tréning (Oriolus-Med Kft)
2020. Személyi edző  (Fitness Company) - folyamatban

Hiszem, hogy kellő akaraterővel bármit elérhetünk, valamint hogy a rendszeres sportolás nélkülözhetetlen egy jobb életminőség eléréséhez. Vallom, hogy sokkal kevesebb energia, idő és pénz egy sérülést megelőzni, mint rehabilitálni azt. Olyan edzéseket igyekszem felépíteni, ami a testünket minden irányban átmozgatja, hiszen a mozgás az élet, arra vagyunk kitalálva. Nem izoláltan erősítünk izmokat, hanem izomláncokat dolgoztatunk. Fontos, hogy olyan edzéseken vegyünk részt, melyek hosszútávon teszik ellenállóvá testünket a sérülésekkel és degenerációkkal szemben.

Helyszín

Az edzések helyszíne:

Budapest, 18. kerület Határ u. 121/a

Bejelentkezés:

Facebook: Mindigfitten Pre-és rehabilitáció

Telefon: +36-20-946-7403

Pilates&Spine&Core

Pilates&Spine&Core órán a klasszikus pilates elemeit ötvözzük a gerinctréing és core-tréning elemeivel. Méghozzá azért, mert közel 10 éves edzői tapasztalatom azt mutatja, hogy a színtiszta pilates elemekből álló óra 10 emberből 8-nak tökéletes, de a maradék kettőnek nem hozza meg az üdvözítő hatást.  Ezért aztán a core tréning alapelve szerint az órán minden izomláncra állítok össze feladatokat, és ezek között szerepelnek mindenki számára hasznos pilates gyakorlatok is. Emellett az órán minden irányban és síkban átmozgatjuk a gerincünket!

TUDTAD? A rossz testtartásból, mozgásszegény életmódból adódó hát-és derékfájás megelőzhető. Sőt ha már kialakult, egy jól felépített gerinctréninggel megszüntethető.

Az  órán gyakran dolgozunk eszközökkel: soft ball, rugalmas ellenállás, bot, flexi-bar.  

Kinek ajánlott az óra? 

Elsősorban ajánlott az ülő munkát végzőknek, illetve azoknak, akiknek krónikus hátfájdalmaik vannak. Továbbá:

  • a stresszes életmódot folytatóknak 
  • kisgyermekes anyukáknak, akik újra szeretnének formába jönni
  • nőknek, akik szép, harmonikus alakot szeretnének 
  • férfiaknak, akik arányos, szálkás izomzatra vágynak 
  • idősebbeknek, akik energiát szeretnének nyerni, és izomzatukat szeretnék erősíteni 
  • az alternatív edzésmódszerek szerelmeseinek

3D Yoga

Mobirise

Jóga a nyugati ember számára

A 3D (dinamikus) jóga órán a klasszikus jóga alapgyakorlatait (ászanáit) használjuk, azokat kiegészítjük, gyakorlatsorokat építünk fel, így alakítjuk ki a dinamikus, úgynevezett flow jelleget. Egyik gyakorlatból épül a másik, ötvözzük a hagyományos jógapózokat a gerincedzés elemeivel, melyből létrejön egy tudatos, mégis izgalmas jógagyakorlás.

Ha az aerobik típusú órákon nem érzed igazán jól magad, de fizikailag alaposan megdolgoztató edzésre vágysz, ahol az egyes gyakorlatokat csak párszor ismételjük, nem pedig megszámlálhatatlan guggolást és térdhúzást kell végezned, akkor próbáld ki a dinamikus jógát!

Erős, feszes, szálkás izmokat, egészséges, stabil, rugalmas gerincet nyersz általa. Célunk az erő és a hajlékonyság fejlesztése, a megrövidült izmok nyújtása, a gyenge izmok erősítése, a gerinc karbantartása – ezáltal egy funkcionálisan egészséges test elérése.

A dinamikus jóga gyakorlatai tökéletesen alkalmasak a gerinc edzésére, tornájára, a rossz tartásból, ülőmunkából adódó hát- és derékproblémák megszüntetésére.

Az óra igazi kihívást jelent fizikai értelemben, mentálisan viszont tökéletesen ellazít, relaxál. Szinte újjászületve távozik a vendég.

Mobility&Pilates

Nincs is jobb, mint egy kellemes átmozgatással kezdeni a reggelt! A Mobilty&Pilates órán ötvözzük a TripleX Mobility és a Pilates gyakorlatait. Tehát fokozzuk az ízületi mozgástartományokat, javítjuk a testtartást, erősítjük a mélyizmokat, különösen a gerincet támogató izomcsoportokat. Kiemelt figyelmet szentelünk a core-izmoknak. 

TripleX Mobility

A TripleX Mobility a nagysikerű, háromlépcsős TripleX training® nagy létszámú csoportos óra keretein belül is alkalmazható első lépcsője, a mobilizáció.
Az óra célja a gerinc működését, stabilitását befolyásoló ízületek, területek mobilizálása .
Ha egy ízület nem kellőképpen mobil, egy másik ízület vagy éppen a gerinc próbálja a kieső mobilitást pótolni. Ez a kompenzáló mozgás észrevétlenül írja át az idegrendszerben a helyes mozgásmintákat. A téves minták pedig, mint egy nem megfelelően elhelyezett alkatrész egy gépben, előbb-utóbb károsítják az ízületeket, többek között a gerinc ízületeit is, ami már egyenes út a fájdalomhoz.

Gyere, mobilizálj velünk! Előzd meg a derékfájást!



Funkcionális Tréning

.

Mitől funkcionális egy edzés? Attól, hogy nem izolált izomerősítést végzünk, hanem a hétköznapi mozgásokat visszük be az edzésbe. Ezek komplex mozgások, nem egyes izmokat, hanem teljes izom-, és fascialáncokat dolgoztatunk.

Ebbe a definícióba sok minden belefér, és ezt mi ki is használjuk. Minden edzés más és más (köredzés, vagy drillekbe fűzött saját testsúlyos gyakorlatok). Egy a közös bennük, a végére garantáltan elfáradsz!

A lényeg, amire számíts:

sok saját testsúlyos gyakorlat,

sok metcon (az anyagcserét felpörgető gyakorlatok, pl. Tabata) gyakorlat,

eszközös gyakorlat: girja, TRX, medicinlabda, evezőgép,

plyometrikus gyakorlatok.


Egyéni edzések

Az emberi test mozgásra lett kitalálva. Az ülő életmód térnyerésével rengeteg civilizációs mozgásszervi probléma jelentkezik. Mit tegyünk hát, ha egész nap ülünk? Mozogjunk minél többet: válasszuk a lift helyett a lépcsőt, az autó helyett a kerékpárt. A munkahelyen álljunk fel a székből és óránként nyújtózzunk egy nagyot! 

Miért is ezzel kezdtem? Azért, mert az egyéni tréningeimen tulajdonképpen az a cél, hogy az ülő életmódból és a sokszor egysíkú, egyirányú mozgásokból (bizony, megszámoltad már egy nap hányszor hajolsz előre és hányszor hátra, mennyit mész, futsz előrefelé, és mennyit mozogsz hátrafelé, vagy oldalirányba?) adódó aszimmetriákat ellensúlyozzuk és így érjük el a kívánt hatást.

A közös munkát állapotfelméréssel kezdjük, ahol megvizsgáljuk az ízületek mobilitását, az izmok rugalmasságát, testtartást és koordinációt. Mozgásminta teszteket is végzünk, hogy a szükséges mozgásminta korrekciókat elvégezhessük a gyakorlatok helyes kivitelezése érdekében.

A tesztek eredménye alapján tudjuk meghatározni az edzések célját.

Bátran keress, ha:

    • testtartásodon szeretnél javítani

    • ülő munkát végzel és ebből adódó derék-, váll-, csípőfájdalmaid vannak

    • szeretnéd megelőzni a sportsérüléseket

    • fokozni a teljesítőképességedet, erődet és állóképességedet

    • szeretnéd jól érezni magad a bőrödben

Milyen eszközöket használunk?

TRX, BOSU, SMR, D-Bands, Rip-trainer, rugalmas ellenállások, soft ball, fit ball, Concept2-es evezőgép, girja, saját testsúlyos gyakorlatok

A masszázs és a fascialazítás (kötőszöveti lazítás) bár sok mindenben hasonlítanak, még egy-két azonos fogásuk is van, de alapvetően különböző testkezelést jelentenek, hatásuk pedig pláne nagyon eltérő lehet. Erről egy, a két kezeléstípust összehasonlító tanulmány is beszámol, melyben krónikus derékfájós embereknél alkalmaztak 10 napon keresztül napi 30 perces kezelést, az egyik csoportnál hagyományos gyógymasszázst, a másiknál kötőszöveti lazítást. Minden résztvevővel a 10 napos kurzus előtt és után is kitöltettek kérdőíveket, melyek a fájdalom természetével, intenzitásával, a mindennapi funkciók ellátásával kapcsolatosak.
A 10 napos kezeléssorozat után mindkét csoportban egyértelműen jobb közérzetet, a fájdalom csökkenését tapasztalták, a javulás mértéke azonban egyöntetűen és jelentősen nagyobb volt a fascialazításon résztvevő páciensek esetében.

Íme egy gyors összefoglalás, hogy miben más a fascialazítás a már jól ismert masszázstól:
👉 A gyógymasszázs főbb fogásai a simítás, gyúrás, dörzsölés, ütögetés, vibráció.
👉 A fascialazításban vannak azért ezekhez hasonlatos fogások, de a legfontosabb különbség, hogy a kompressziós erőt kombinálja a nyújtóerővel. Belemélyedünk a szövetbe úgy, hogy a kötőszöveti réteget elérjük, és fenntartva ezt a szöveti mélységet toló, húzó, forgató stb. mozdulatokat végzünk, a területtől függően hosszabb vagy rövidebb vonalon. A cél a kötőszövet keringésének javítása, a letapadt elemek felszabadítása, az összetapadt fasciarétegek egymáson való elcsúszásának segítése – mindezek által az ízületek körüli lágyrészek tónusának és mobilitásának helyreállítása, mely sokszor szinte varázsütésre oldja a fájdalmat, feszültséget. Olyan érzés felállni a kezelőágyról utána, mintha egy számmal nagyobb lenne a bőr rajtunk 😊 Mindenünk lazán, könnyedén mozog. És mivel rengeteg idegvégződés van a fasciákban, az idegrendszer is végtelenül megkönnyebbül (a fizikai feszülés gyakran együtt jár a pszichés feszültséggel!).
🙌 A terápiás munkában elengedhetetlennek tartom a fascialazítás alkalmazását, de preventíve mindenkinek ajánlom havi-kéthavi rendszerességgel, hogy az észrevétlenül összetapadó, letapadó szöveteket felszabadítsuk akkor, amikor még nem okoznak fájdalmat.
(A kutatás forrása: Romanowski M. et al: A comparison of the effects of deep tissue massage and therapeutic massage on chronic low back pain. Stud Health Technol Inform 2012(176):411-414)
 A kép és a fascialazításról szóló szöveg az Almásy Csilla Gerinckoncepció tulajdona, szerzője Almásy Csilla gyógytornász,fizioterapeuta - www.gerinckoncepcio.hu

fitmummy training®

Mobirise

Szülés utáni komplex hasfal regeneráló program

Személyes érintettség, valamint a vendégeim körében oly gyakran előforduló esetek miatt kerestem a megfelelő megoldást a „szétnyílt hasizom” problémájára.
És megtaláltam. :-)
Miért pont a fitmummy®-t választottam?
Mert ez egy komplex szülés utáni regenerációs program, amit szakemberek - köztük egy kiváló gyógytornász – dolgoztak ki.
Mert ez egy háromlépcsős program, ami nem csupán egy izomra fókuszál, hanem a mozgásrendszert egységként kezelve, a tréningprogram egymásra épülő lépcsőiben a gerinc stabilitását biztosító izomfűző újraépítésével, illetve a funkcionális alapmozgások (újra)tanításával is foglalkozik, így segítve a kismamák aktív élethez és sportoláshoz való biztonságos visszatérését. Ha szülés után sportolnál, ez a program neked való.

Térd, váll, boka rehabilitáció

Sérülés, műtét után gyógytornász által végzett rehabilitációt követően (min. 6 hét) célzottan az adott ízület körüli izmok erősítése, az ízület stabilitásának fejlesztése, mozgástartomány javítása, propriocepció fejlesztés, a sérült ízület visszaépítése a mozgásmintákba, sportmozgások visszaépítése.

Kinesio tape

Mobirise

A Kinesio tape a mozgást kiegészítő terápiaként alkamazható, a következő esetekben:

- keringési probléma duzzanat esetén
- feszes, vagy gyengült izom esetén
- fájdalom csökkentés
- ízületi mozgásterjedelem növelés
- sérült idegek esetén
- instabilitás támasztásához
- nyirokkeringési problémáknál


© 2020 Szalai Gabriella - Minden jog fenntartva